Política de Privacidad
Declaración de Privacidad
Esta Declaración de Privacidad y Cookies describe como APOSENTOS Flowers (C.I. Flores de Aposentos S.A.S) recopila, utiliza, comparte, almacena u procesa de cualquier otra forma la información que tenemos sobre ti.
Como resumen, tu información personal nos permite comprender a nuestra audiencia. Ya sea que seas un cliente, miembro, afiliado, asociado, socio preferido, participante en webinarios, lector de revistas o anunciante, al comprender tus intereses y preferencias, podemos ofrecer nuestros mejores servicios y productos. Al entender lo que te gusta (y lo que no), podemos comprender tu experiencia en nuestro sitio web, y de igual manera, esta información nos ayuda a mejorar nuestros servicios y productos.
SECCIÓN 1: ¿CÓMO RECOLECTAMOS TUS DATOS Y QUÉ HACEMOS CON TU INFORMACIÓN?
Nosotros recopilamos datos con su consentimiento:
Cuando nos envías un correo electrónico (@aposentos.com.co), nos llamas o dejas un mensaje, nos envías una carta, haces pedidos y compras, tus datos se ingresan en nuestro software "Floricultor" o nuestras bases de datos internas.
Tus datos de pago no son retenidos por C.I. Flores de Aposentos S.A.S.
También procesamos en el software Floricultor tu información personal para cumplir con un contrato que tenemos contigo. Por ejemplo, cuando realizas un pedido con nosotros, procesaremos tu información para administrar ese pedido.
Cuando te registras con interés en nuestros webinars de APOSENTOS, hay una casilla de 'opt-in'. Solicitamos tu consentimiento para suscribirte a nuestro boletín de APOSENTOS.
Cuando navegas por nuestro sitio web, automáticamente recibimos la dirección de protocolo de Internet (IP) de tu computador para proporcionarnos información que nos ayuda a conocer tu navegador y sistema operativo.
Boletín electrónico: Cuando te suscribes al boletín de APOSENTOS desde el sitio web o un formulario de registro de webinario, tienes la opción de elegir recibir nuestros boletines. Con tu permiso, te enviamos correos electrónicos para informarte sobre las actividades de APOSENTOS (conferencias, eventos, defensa y compartición de conocimientos). Tus detalles se almacenan en nuestra cuenta de MailChimp. En la parte inferior de cada boletín, hay una opción para que los destinatarios puedan darse de baja en cualquier momento, y esto tiene un efecto inmediato en la base de datos.
Por interés legítimo:
A veces podemos utilizar tu información para ayudar a lograr nuestros objetivos comerciales, pero solo en casos en los que esa actividad no afecte negativamente tus derechos. Por ejemplo, podríamos usar tu información para analizar el tipo de industrias o lectores que buscan nuestros productos.
Para cumplir con obligaciones legales:
Puede haber situaciones en las que necesitemos utilizar tu información para cumplir con obligaciones legales. Por ejemplo, si visitas nuestras oficinas en Calle 117 # 6 – 56, Bogotá D.C., Colombia, estamos obligados por la ley a mantener registros de quiénes se encuentran en nuestro edificio en caso de una emergencia, para garantizar tu seguridad. Si asistes a nuestra conferencia, también por ley mantendremos registros de quiénes están asistiendo a nuestro evento en caso de una emergencia, para garantizar tu seguridad.
SECCIÓN 2: ¿QUÉ INFORMACIÓN RECABAMOS Y CÓMO OBTENEMOS TU CONSENTIMIENTO?
¿Qué información recolectamos?
Cuando interactúas con nosotros, recopilamos información sobre ti y esa interacción en particular. Si nos proporcionas información sobre otras personas, debes asegurarte de contar con su permiso para hacerlo.
Generalmente, esto debe incluir:
- Tus datos personales ("nombre")
- Información de contacto y preferencias ("compañía", "dirección", "industria")
- Más información sensible, por ejemplo, cuando nos entregas información sobre tu uso de nuestros productos y otros servicios cuando presentas tus órdenes.
- Imágenes tuyas o de tu negocio, si son proporcionadas para su uso en 'anuncios', 'destacados' o 'artículos'.
- Conversaciones que tengas cuando llames a nuestros miembros del personal, la dirección, el equipo de ventas, marketing o comunicación.
- Información sobre cualquier persona a la que visitemos, si esa información se nos proporciona.
- Información sobre dispositivos que uses para interactuar con nosotros en línea o por redes sociales.
¿Cuándo y cómo recolectamos tu información?
Recopilamos información que nos proporcionas directa e indirectamente al interactuar con nuestra oficina, fincas o un miembro del equipo.
Esto puede incluir cuando usted:
- Reserva una visita, se registra para un evento, por correo electrónico o por teléfono.
- Registrarse en nuestro boletín de correo electrónico
- Visitar nuestro sitio web
- Diligenciar uno de nuestros formularios en línea
- Interactuar con nosotros por correo, texto o redes sociales
- Publicar testimonios de tu interacción con nosotros
- Completar nuestras investigaciones de mercado/encuestas de clientes
Nuestro sitio web
También recibimos información sobre ti directa o indirectamente cuando interactúas con nosotros en línea. Por ejemplo, cuando visitas nuestros sitios web, puedes elegir el área de 'Nuestras Flores' que deseas leer. De forma indirecta, nos proporcionas tu ubicación general (como el país o la región en la que te encuentras). También podemos recibir información de otras tecnologías que se encuentran en tu dispositivo o navegador.
También recibimos información sobre ti directa o indirectamente cuando interactúas con nosotros en las redes sociales (YouTube, Facebook, LinkedIn, Instagram).
Cuando nos proporcionas información personal para completar una transacción, verificar tu tarjeta de crédito, realizar un pedido, organizar una entrega o devolver una compra, entendemos que das tu consentimiento para recopilarla y usarla únicamente para ese propósito específico.
Si solicitamos tu información personal para un propósito secundario, como el marketing, te pediremos directamente tu consentimiento explícito ('opt-in'), o te proporcionaremos la oportunidad de negarte ('opt-out').
¿Cómo puedes retirar tu consentimiento?
Si después de dar tu consentimiento, cambias de opinión, puedes retirar tu consentimiento para que te contactemos, o para la recopilación, uso o divulgación continua de tu información, en cualquier momento.
SECCIÓN 3 - REVELACIÓN
La razón por la que utilizamos tu información a menudo será evidente a partir de la forma en que interactúas con nosotros.
No obstante, nuestros usos de tu información no siempre son tan evidentes. Puedes obtener más información a continuación. Cuando nos proporcionas tu información, es posible que la utilicemos para:
- Administrar nuestra relación contigo
- Permitirte participar en actividades empresariales de miembros
- Enviarte encuestras de investigación de mercados
- Supervisar el uso de nuestros productos, servicios y contenido
- Ofrecer servicios vinculados, como promociones conjuntas con socios
- Realizar análisis, pruebas de sistemas e investigaciones estadísticas
- Enviarte marketing directo, cuando hayas dado tu consentimiento
- Permitir la funcionalidad de compartir en redes sociales
- Realizar actividades de coincidencia de datos e insights de audiencia.
- Facilitar pagos y verificaciones de crédito
- Investigar y responder a disputas
- Podemos divulgar tu información personal si la ley nos exige hacerlo o si violas nuestros Términos de Servicio.
Tus datos se almacenan a través de nuestra plataforma de almacenamiento de datos Floricultor, bases de datos y en un servidor seguro protegido por un cortafuegos en nuestro servidor de dominio en www.mi.com.co Puedes consultar su Información Legal si así lo deseas. here.
We sometimes use your information for reasons that we think you might want a bit more detail on, so to help we have added more information to these below.
Payment:
When you pay for transactions with a credit card nothing is handwritten or stored. We refer you to our secure payment platform which is encrypted. Your purchase transaction data is stored only as long as is necessary to complete your purchase transaction. After that is complete, your purchase transaction information is deleted.
Newsletter:
We may send you newsletter communications about our products, services, events and offers, as well as those of our commercial partners that we think you’ll be interested in.
Direct marketing communications will be sent by email, through social media (such as LinkedIn, Instagram, YouTube, and Facebook), and via other electronic means such as when you visit our website.
You will be able to opt-out of direct marketing by following the instructions in the communications you receive or changing your device settings.
Sometimes we may compare our customer database with our commercial customers or partners databases either directly with each other or by using an independent third party. This helps us understand if customers are on both databases, and allows us to plan joint marketing activities, and promotions. Additionally, we may match databases for business planning/continuity purposes.
We will only share personal information for data matching purposes where we have an agreement in place with the commercial customer or partner. This ensures that they comply with their data protection obligations, protect the information we share and limit the use of any shared information.
We may provide commercial customers and partners with information about the effectiveness of campaigns they run and well as the potential reach of future campaigns by providing aggregated reports of customer segments. This is called audience insights and helps us plan promotions and other marketing campaigns. your personal information is not shared for this activity.
Linked services, third party sites and content
Our website may, from time to time, contain links to other websites which are outside of our control and are not covered by this Policy. We do not accept any responsibility or liability for other sites’ privacy policies. If you access other websites using the links provided, please check their policies before submitting any personal information.
Payments and credit checks
Your information may be used to take payment for products and services and may be used to verify credit details related to payments.
Disclosures required by law
Your information will be disclosed where we are obliged by law to do so. We may also disclose your information where we are allowed by law to protect or enforce our rights or the rights of others and for the detection and prevention of crimes, such as fraud.
Acceptable usage
If you post or send offensive or inappropriate content anywhere on or to any of our websites or apps, or otherwise engage in disruptive behaviour on any of our websites or apps, we may use the information that is available to us about you to stop such behaviour. This may involve responding to or informing relevant third parties and law enforcement agencies about the content and your behaviour.
SECTION 5 – THIRD-PARTY SERVICES
Links
When you click on links online, they may direct you away from our site. We are not responsible for the privacy practices of other sites and encourage you to read their privacy statements.
SECTION 6 – SECURITY
To protect your personal information, we take reasonable precautions and follow industry best practices to make sure it is not inappropriately lost, misused, accessed, disclosed, altered or destroyed.
If you provide us with your credit card information, the information is encrypted using secure socket layer technology (SSL) and stored with an encryption. Although no method of transmission over the Internet or electronic storage is 100% secure, we follow all PCI DSS requirements and implement additional generally accepted industry standards.
SECTION 7 – AGE OF CONSENT
By using this site, you represent that you are at least the age of majority in your state or province of residence, or that you are the age of majority in your state or province of residence and you have given us your consent to allow any of your minor dependents to use this site.
SECTION 8 – CHANGES TO THIS PRIVACY POLICY
We reserve the right to modify this privacy policy at any time, so please review it frequently. Changes and clarifications will take effect immediately upon their posting on the website. If we make material changes to this policy, we will notify you here that it has been updated, so that you are aware of what information we collect, how we use it, and under what circumstances, if any, we use and/or disclose it.
SECTION 9 – COOKIES
We use cookies to help improve our websites in a variety of different ways. Including collecting contextual information about your visit to the site to enhance functionality and user experience. More information, here.
SECTION 10 – CONTROLLING YOUR DETAILS
You have the right to object, erase, or restrict our processing of your information – for example, where we process your personal information because this is in our legitimate interests, you may object to this.
Controlling direct marketing
You can change your mind about receiving direct marketing from us or change your preferences by logging into your account if you have one. Opting-out in any marketing or product communication you have received from us by writing or emailing us, using the contact details below.
Controlling other communications
You can control the communications you receive from us, such as product related communications, and opt-out by writing or emailing us, using the contact details below.
Controlling profiling
If you would like to opt-out of profiling, you can opt-out by writing or emailing us, using the contact details below.
Audience Insights
If you would prefer not to have your information used for data matching purposes you can opt-out by writing or emailing us, using the contact details below.
Requesting copies of your information
You may request a copy of your personal information which we may hold about you. You may also ask us to correct any inaccuracies in your personal information. This right may be restricted by law where disclosing information may result in the personal information of other individuals being disclosed and it would be unreasonable to do so.
Withdrawing consent
Where we may rely on consent to use your information, you have the right to withdraw that consent for that processing activity at any time. If you do withdraw consent, we may not be able to provide you with the product or service you have requested.
CONTACT
If you would like to: access, correct, amend, or delete any personal information we have about you, register a complaint, or simply want more information to contact our secretary general at sales@aposentos.com.co or write to C.I. Flores de APOSENTOS S.A.S, Calle 117 #6-56 Bogotá D.C., Colombia.
Complaining to the regulator
If you have any comments, concerns or complaints about our uses of your information we would ask that you contact us first, so that we can try and resolve any matter.


